De Scouts draaien elke maandag van 18.30 tot 20.30 uur
Als je tussen de 11 en 15 jaar bent, kan je bij de scouts je energie kwijt. Als je van actie en avontuur houdt en je hebt geen zin om iedere week hetzelfde te doen, dan is Scouting echt iets voor jou! Voor de Scouts is er geen fantasiewereld meer zoals we die bij de welpen kennen, maar kom je in een wereld waarin je meer je “mannetje” moet kunnen staan. Wekelijks is er een opkomst op de maandagavond, en daar naast zijn nog tal van activiteiten zoals de kampen door het jaar heen.

speltakteken_scouts1Als Scout trek je de deur achter je dicht en ga je de wereld verkennen. Bij de scouts ga je mee doen aan hikes en survivals waarbij je leert kaartlezen en waarbij je routetechnieken onder de knie zult krijgen. Verder leer je klimmen en abseilen. Maar we doen niet alleen outdooractiviteiten. Scouts worden gemotiveerd om creatief te zijn, zoals het maken van eigen stopmotion filmpjes of zandschilderijen maken. Ook hebben we technische leiding, die de jongeren wat technische vaardigheden aan leren, zoals solderen en elektrische schakelingen maken. Of wat dacht je van je eigen pizza oven maken? Als Scout leer je op eigen benen te staan en ontwikkel je een eigen mening.

Uiteraard is er leiding die je helpt om die mening te ontwikkelen en op eigen benen te kunnen staan. Maar bij de Scouts heb je ook de leeftijd dat je zelf een deel van het programma zult gaan organiseren. Je bent wat zelfstandiger en zult daarom wat meer verantwoording krijgen. Kortom: één en al uitdaging!

Even voorstellen aan de leiding:

• Jenneke Booij (teamleider)
  • Marco Broeks
  • Roeland Withaar
  • Ian Bluemink
  • Job Withaar

Wat doen wij zoal bij de scouts:

• Elk jaar gaan wij 1 maal op weekendkamp.
  • Elk jaar gaan wij in de zomervakantie op zomerkamp in Nederland met 6 overnachtingen
  • Elk jaar halen wij minimaal één insigne om te bewijzen dat wij geslaagd zijn voor een bepaald thema
  • Je zult per ploeg een eigen spelprogramma voorbereiden en uitvoeren
  • Je zult minimaal 5 à 6 knopen leren en deze toepassen in een groot pionierobject