Elke zaterdag komen de Bevers van 10.00 tot 12.00 uur bij elkaar. De kinderen van 4,5 tot en met 7 jaar worden bij Scouting bevers genoemd. Bij de bevers ligt de nadruk op het spelen in de natuur. Ze doen samen met andere kinderen leuke spelletjes in een veilige omgeving. Zo leren ze spelenderwijs samen te werken onder leiding van vrijwilligers.

De bevers spelen in het thema van het dorp Hotsjietonia. In het dorp Hotsjietonia wonen allerlei verschillende mensen, waaronder Stuiter. Stuiter is een bever die dezelfde groei en ontwikkeling doormaakt als de bevers in een groep. In het dorp Hotsjietonia maken de bevers allerlei avonturen mee en leren ze van alles en nog wat. Ze knutselen en zingen met Keet en Fleur Kleur, ze leren dingen over de natuur bij Bas Bos en Rebbel, ze horen over andere landen bij Sterre en Steven Stroom, komen tot rust bij Noa en gaan koken met Rozemarijn. Ook met Professor Plof en Stanley Stekker is er altijd wat te beleven. De vaardigheden die kinderen bij de bevers opdoen, worden uitgebouwd bij de welpen zodat kinderen zich continu blijven ontwikkelen. Dit wordt bij Scouting de ‘doorlopende leerlijn’ genoemd.

Even voorstellen aan de leiding:

• Lisanne van Dam (teamleider) – Noa
  • Celine Ramaker – Sterre Stroom
  • Lena ten Have – Keet Kleur
  • Vezko Kleijnen – Professor Plof
  • Yenthe Tielenius Kruythoff – Rebbel

Wat wij zoal doen bij de Bevers:

• In het jaar komen 8 belangrijke thema’s aanbod, waaronder gezondheid/veiligheid, buitenland, natuur. Zo gaan we de natuur in of bezoeken we de boerderij, we proberen de programma’s aan te laten sluiten bij de leefwereld van de kinderen.
  • Over het jaar verdeeld hebben de Bevers 2 verschillende kampen. Het eerste kamp is een weekend op het gebouw. Het tweede kamp is een zomerkamp in een omliggend dorp.
  • Bevers kunnen insignes verdienen van de figuren uit het dorp Hotsjietonia.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is bevers.jpg

Elk personage uit Hotsjietonia heeft zijn eigen badges en staat voor een ander activiteitengebied:

• Stuiter Badge (Sport & Spel)
  • Keet Kleur Badge (Expressie: creatief)
  • Fleur Kleur Badge (Expressie: toneel)
  • Bas Bos Badge (Buitenleven)
  • Rebbel Badge (Samenleving)
  • Rozemarijn Badge (Veilig & Gezond: gezond eten)
  • Professor Plof Badge (Veilig & gezond: gevaarlijke situaties herkennen)
  • Sterre Stroom Badge (Internationaal)
  • Steven Stroom Badge (Internationaal / Uitdagende Scoutingtechnieken: kompas)
  • Stanley Stekker Badge (Uitdagende Scoutingtechnieken: knopen)