De Plusscouts draaien op vrijdagavond vanaf 21.00 uur. Iedereen vanaf 22 jaar of ouder kan zich aansluiten bij deze oudste groep, ook als je nog nooit lid bij Scouting bent geweest. De Plusscouts zijn bedoelt voor alle mensen die Scouting een warm hart toedragen. Gezellig bij elkaar komen om contact te onderhouden of leuke ideeën voor de vereniging uit te werken. Gezelligheid staat voorop.

Als je wilt, kun je doorgroeien tot vrijwilliger, waarbij je jeugdleden begeleidt. Niet alleen kun je talenten inzetten op lokaal niveau, ook op regionaal, landelijk en internationaal niveau is Scouting actief. Genoeg leuke uitdagingen die ook nog goed staan op je CV. Wat dacht je van een weekendkamp organiseren voor alle scoutingleiding in heel Nederland? Of naar Ghana voor een uitwisselingsproject met andere scouts? Alles is mogelijk binnen scouting.