De explorers draaien op vrijdag 19.00 tot 21.00
Als je tussen de 15 en 18 jaar bent, kan je bij de explorers je energie kwijt. Als je van actie en avontuur houdt en je hebt geen zin om iedere week hetzelfde te doen en je houdt bovendien van een uitdaging, dan is Scouting echt iets voor jou! Waar de scouts ophouden gaan de Explorers verder! Zelfstandigheid, organiseren, communicatie en creativiteit staan in een hoog vaandel. Wekelijks is er een opkomst op de vrijdag van 19:00 tot 21:00. Daarnaast zijn nog tal van activiteiten zoals de kampen door het jaar heen.
logo2
Als Explorer trek je de deur achter je dicht en ga je de wereld verkennen. Het organiseren en draaien van programma’s en bijeenkomsten zullen de Explorers nu zelf doen. Dit betekent dat je veel vrijheden hebt om te doen wat je wilt doen. Daarnaast vergader je met je mede-Explorers en neem je zelf de besluiten over o.a. waar je naar toe gaat met kamp (buitenland) en welke activiteiten je gaat doen. Als Explorer leer je dus op eigen benen te staan en ontwikkel je een eigen mening. Uiteraard is er begeleiding die je helpt om jezelf en je competenties te ontwikkelen. Kortom: één en al uitdaging!

Even voorstellen aan de begeleiding:

• Gerald Lefers (teamleider)
  • Celine Ramaker
  • Marjon Hondshorst
  • Boubka Kleynen

Wat doen wij zoal bij de Explorers:

• Elk jaar gaan wij in het voor- en najaar op weekendkamp
  • Elk jaar gaan wij in de zomervakantie op (buitenlandse) expeditie met 5 overnachtingen
  • Je zult in beurten iedere week een eigen avondprogramma voorbereiden en uitvoeren
  • Outdoor-activiteiten zoals klimmen, abseilen, vlotvaren, primitief koken, omgaan met een bijl, mes of zaag, primitief overnachten, etc.